výstavy

Newsletter

email:

 

Břízský dřízdy


Sráč Sam
Kurátor: Denisa Bytelová
Vernisáž: 25. 8. ve 14 hodin (program do 26. 8. do 21 hodin)
Výstava: 27. 8. 2007 – 10. 11. 2007


Výstava Břízský dřízdy obsahuje přirozené spojení života a umění. Zahrnuje v sobě otázky konkrétního a odosobněného, duševní a tělesné sterility. Netýkání se a dotýkání je hlavním předmětem výstavy.Audiovizuální instalace Marceli, máme Tě v píče (fotografie na plachtovině nalepené na polychromovaných dřevotřískových deskách ve tvaru kosočtverce doprovázené hudební reprodukcí písně Petera Nygyho Marcel z malého mesta je tu) je explicitní ‘institucionální kritika’ a reakce na vyhýbavé chování Marcela Fišera. Konkrétně směřovaná urážka ruší abstraktní pojem státní instituce, která svrchovaně přehlížela vznik sam83. Výrok je posilován a zároveň srážen dětsky vychloubačným výčtem důvodů proč je ‘Marcel z malého mesta’ odepsaný: “...protože máme: nůž na zabíjení, domácí sušenky, hvězdu v limonádě, lepší holky, lepší kluky a chatu v nebi”..Čtyři textilní panny zalité v silikonu byly vytvořeny podle skutečných postav. Zastupují konkretizované subjekty/objekty a polaritu stejného a jiného. Silikonem se jejich dostupnost i rysy ztrácejí, ale zároveň jim přináší distanční věčnost.Fotografický soubor voyerské obsese nabízí pohled do srdcí domácností v podobě středoevropských oltářů. Z přehledu mahagonových kredenců s fotografiemi rodiny opřených o několik kusů skla a porcelánu není úplně jasné, zda může být bezmyšlenkový kult dokladem skutečných hodnot.Výstava Břízský dřízdy obsahuje přirozené spojení života a umění. Zahrnuje v sobě otázky konkrétního a odosobněného, duševní a tělesné sterility. Netýkání se a dotýkání je hlavním předmětem výstavy.Audiovizuální instalace Marceli, máme Tě v píče (fotografie na plachtovině nalepené na polychromovaných dřevotřískových deskách ve tvaru kosočtverce doprovázené hudební reprodukcí písně Petera Nygyho Marcel z malého mesta je tu) je explicitní ‘institucionální kritika’ a reakce na vyhýbavé chování Marcela Fišera. Konkrétně směřovaná urážka ruší abstraktní pojem státní instituce, která svrchovaně přehlížela vznik sam83. Výrok je posilován a zároveň srážen dětsky vychloubačným výčtem důvodů proč je ‘Marcel z malého mesta’ odepsaný: “...protože máme: nůž na zabíjení, domácí sušenky, hvězdu v limonádě, lepší holky, lepší kluky a chatu v nebi”..Čtyři textilní panny zalité v silikonu byly vytvořeny podle skutečných postav. Zastupují konkretizované subjekty/objekty a polaritu stejného a jiného. Silikonem se jejich dostupnost i rysy ztrácejí, ale zároveň jim přináší distanční věčnost. Fotografický soubor voyerské obsese nabízí pohled do srdcí domácností v podobě středoevropských oltářů. Z přehledu mahagonových kredenců s fotografiemi rodiny opřených o několik kusů skla a porcelánu není úplně jasné, zda může být bezmyšlenkový kult dokladem skutečných hodnot.

Sam do výstavy zapojil i účastníky letního semináře: Johanu Černou (malba), Lenu Zikmundovou (film), Michaelu Kokoškovou (textilní koláž) a Františka Stupku (animace).